> 

Уважаемые пользователи форума, не забывайте поощрять друг друга поднятием репутации.



NetHack | старинная РПГ



Реп: (149)
NetHack
Версия 3.4.3 + 3.4.3-RUS

Последнее обновление игры в шапке: 14.02.2010

Прикрепленное изображение

Вот скриншоты русской версии:

Прикрепленное изображение Прикрепленное изображение Прикрепленное изображение



Старая добрая пошаговая РПГ, к хакерам никакого отношения не имеет.
Ходим по подземелью, опускаемся всё ниже и ниже, в итоге находим"Amulet of Yendor",живыми поднимаемся на поверхность и побеждаем!
Правда, это на словах всё легко. Игровых ситуаций - тысячи тысяч.
Главное - чтобы было что поесть - игрок может проголодаться.
Вас может облить водой - и шлем (или доспех) заржавеет, вы можете зеркальцем отразить смертельный взгляд Медузы. Ваш верный пёс (или кот, или конь - а вообще приручить можно почти любого монстра) - может удержать вас от падения в ров с горячей лавой.
Магазины предлагают широкий ассортимент нужных товаров.
Увидев нового монстра, самое глупое - набросится на него. Хотя монстры и слабые с виду, но обладают неплохим интеллектом, могут нанести огромный урон и обладают своими уникальными особенностями.
Сохранение в этой игре происходит как выход, поэтому переиграть момент не удастся.
На прохождение игры могут уйти годы!!! Так что чтение различных спойлеров прийдётся как нельзя кстати. (Хотя и они не очень помогают, лучше всё узнать самому)

Очень радует возможность играть в "оригинальном" текстовом режиме :)
Но и графика тоже не подкачала!
Есть у этой игры и русская версия - ниже, под спойлером.
Вобщем, игра - маст хэв!

Совместимость:WM2002 - WM6.5

Официальный сайт: http://www.nethack.org/

CAB (английская версия):NetHack_3.4.3_For_PocketPC.CAB

Ехе(английская версия):Прикрепленный файлnethack_343_ce_ppc.exe ( 3.64 МБ )


Русская версия:

Внимание, русская версия игры находится в стадии создания. Переводом занимаюсь я, Козырь. Просьба не писать в теме о том, что где-то отсутствует перевод, есть опечатка или что-либо другое. Если хочется проинформировать об ошибках - пока используйте ЛС или QMS
В этом спойлере периодически будут появляться обновлённые версии перевода, а в будущем (очень на это надеюсь) - и полностью переведённая игра.

За помощь в программировании- большое спасибо krink

Ставится простым переносом файлов на кпк
Версия от 30 января 2010 года
Прикрепленный файлnethack.rar ( 965 КБ )

Версия от 9 февраля 2010 года
Прикрепленный файлpocket_hack_rus.rar ( 962.52 КБ )

Версия от 14 февраля 2010 года - актуальная на данный момент
Прикрепленный файлNetHackRus.rar ( 967.23 КБ )


Для удобства работы с темой авторство изменено на куратора, автор оригинальной темы - tz-lom

Сообщение отредактировал Козырь - 19.02.10, 20:00



Реп: (60)
Baimer5 - я могу заняться компиляцией когда появится время - после нового года. (У меня есть опыт в компиляции всякой всячины под WM, раньше я уже работал с eVC4 (теперь работаю с VS2005). Сейчас вот занимаюсь на работе разработкой Windows CE 6 в Platform Builder'е)
Я уже пытался один раз несколько лет назад скомпилировать NetHack под eVC4 - неудачно. Но тогда я правда пытался портировать игру под SDK для Windows Mobile 5.0. Компилировать под родной SDK который рекомендован в ReadMe (Pocket PC 2002, если я не ошибаюсь) я не пробовал.

Вобщем сейчас основная задача перевести это всё. А как компилировать - по ходу дела, общими силами найдем способ.

Сообщение отредактировал Warhammer41k - 25.12.09, 01:34



Реп: (3)
впринципе можно попробывать и на англ поигратьл, только не все понятно



Реп: (1045)
Козырь @ 25.12.09, 22:42 *
чем компилить
мне то же интересно.
Пост №14 - 2 txt'шки + http://downloads.sourceforge.net/project/n...se_mirror=sunet (исходники на Си которые я пока пытаюсь безуспешно скомпилить)

Пост №11 - настройки проекта для WM (которые тоже используются) + ссылка на http://www.nethack.org/v343/download-src.html
По ссылке - 1 - исходники на Си, 2 - исходники на Qt(только не говори мне, что ты нашел среду разработки для QT, в ней это открыл, перевел, а потом скопипастил в текстовый файл); 3 - настройки проекта под Вм; 4 - разница с пред версими.
Ничего похожего на то, что ты выкладываешь - так и не нашел.

Ну нигде я не вижу 16Мб файла-исходника :(

Сообщение отредактировал mgeee - 25.12.09, 23:03



Реп: (1045)
Там в архиве куча мелких файлов...



Реп: (149)
Вот, гляньте, может, поможет. Найдено всё в том же файле, который я ковыряю
Copyright © NetHack PC Development Team 1990-2002.
NetHack may be freely redistributed. See license for details.
==============================================================
Instructions for compiling and installing
NetHack 3.4 on a DOS system
======================================================
(or, How to make PC NetHack 3.4)
Last revision: $Date: 2003/06/13 19:57:52 $

Credit for a runnable full PC NetHack 3.4 goes to the PC Development team
of Paul Winner, Kevin Smolkowski, Michael Allison, Yitzhak Sapir, Bill Dyer,
Timo Hakulinen, Yamamoto Keizo, Mike Threepoint, Mike Stephenson,
Stephen White, Ken Washikita and Janet Walz. The present port is based
on the previous effort of Pierre Martineau, Stephen Spackman, Steve Creps, Mike
Threepoint, Mike Stephenson, Norm Meluch and Don Kneller.

There has been very little port-specific maintenance for NetHack on DOS since
NetHack 3.3.0.

CONTENTS:

I. Dispelling the Myths
II. Compiling on a DOS machine
Appendix A - Building the "official binary"
Appendix B - DJGPP Compiler (gcc ported to msdos) notes
Appendix C - Additional Notes
Appendix D - Contacting Us

I. Dispelling the Myths:

Compiling NetHack is not as easy as it sounds, nor as hard as it looks,
however it will behoove you to read this entire file through before
beginning the task.

We have provided a proper Makefile for building NetHack using the
following compilers:
djgpp V2.03 or later

For specific details concerning the djgpp compiler, please see the
appendix B.

The makefile named Makefile.GCC is for use with GNU Make that
accompanies djgpp.

If you want to build a copy of NetHack that is identical to the
"official binary", please see appendix A.

The unsupported sys/msdos/Makefile.MSC was for the old 16 bit
Microsoft Visual C 1.52c compiler and has not been made compliant
with 3.4.x.

You may find it useful to obtain copies of lex (flex) and yacc (bison
or byacc). While not strictly necessary to compile nethack, they are
required should you desire to make any changes to the level and dungeon
compilers. Flex and Bison are included with the DJGPP distribution and
are also available on many archive sites.

Also be sure to pick up djgpp v2gnu/fil41b.zip to get ls.exe and
touch.exe, since the Makefile uses them by default.

II. To compile your copy of NetHack on a DOS machine:
(or "just follow these few 'simple' steps outlined below.")

1. It almost goes without saying that you should make sure that your tools
are set up and running correctly.

2. Make sure all the NetHack files are in the appropriate directory
structure. You should have a main directory with subdirectories
dat, doc, include, src, sys\share, sys\msdos, util, win\tty and
win\share. Other subdirectories may also be included in your
distribution, but they are not necessary for use with DOS. You can
delete them to save space.

Required Source Directories for DOS NetHack:

(top)
|
-------------------------------------------------
| | | | | | |
util dat doc include src sys win
| |
------ -----
| | | |
share msdos tty share

Check the file "Files" in your top level directory for an exact
listing of what files are in which directory. In order for the
Makefiles to work, all the source files must be in the proper
locations.

If you downloaded or ftp'd the sources from a UNIX system, the lines
will probably end in UNIX-style newlines, instead of the carriage
return and line feed pairs used by DOS. Some programs have trouble
with them, so you may need to convert them (with a utility like
Rahul Dhesi's "flip").

3. Go to the sys/msdos directory and ensure that the file setup.bat
has MSDOS style end-of-line characters rather than UNIX style
end-of-line characters. You can do that using a utility like
Rahul Dhesi's "flip", or by invoking the MSDOS edit utility on
setup.bat and saving the file without making any changes. Failure to
do this will prevent the bat file from executing completely, yet no
warning message will be given.

Run the setup.bat batch file with the following as the argument:

GCC For djgpp and GNU MAKE.

The appropriate and necessary Makefile movement will be accomplished
for you, as well as verifying a few files and fixing a few file names
on FAT systems with long file name support.

4. Now go to the include subdirectory to check a couple of the header
files there. Things *should* work as they are, but since you have
probably set up your system in some sort of custom configuration
it doesn't hurt to check out the following:

First check config.h according to the comments to match your system and
desired set of features. Mostly you need to check the WIZARD option,
and check TERMLIB and COMPRESS. Also be sure to leave DLB support
commented out in config.h. MSDOS has support for DLB, but it must be
done through the Makefile, rather than config.h, to ensure that the
necessary packaging steps are done.

We've managed to enable all the special features. You may include all
or as few of them as you wish. To conserve disk space, you may wish
to disable LOGFILE and NEWS.

Also check pcconf.h, which should not need much editing (if you are
including random.c, and if you do not require termcap for screen
management). If you are not including random.c you will need to
comment out RANDOM.

If using DJGPP, you can choose between SCREEN_BIOS
and SCREEN_DJGPPFAST. Never, never, ever choose both. Bad things
will happen. We are not kidding.

5. If you want to change the high score list behavior, examine the top of
topten.c, in the src directory. You may want to change the definitions of
PERSMAX, POINTSMIN, and ENTRYMAX. We set POINTSMIN to 51 and ENTRYMAX to
50 to keep the size of the score list down.

6. Go to the src directory and edit the top of your Makefile. Be sure the
directory you want the game installed in (GAMEDIR) actually exists.

7. Now that everything is set up,

Go to the src directory, and using the GNU Make utility,
"make install".

Depending on your particular machine and compiler, you can either
grab a cup of coffee or go home for the day. Your computer will be
occupied for quite some time. If all goes well, you will get an
NetHack executable.

9. If you chose DLB support (recommended), make sure that the file nhdat
got copied into the game directory.

If you didn't choose DLB support, make sure the support files --
data, rumors, cmdhelp, opthelp, help, hh,history, guidebook.txt
license, and all the *.lev files -- were copied to the game directory.
If not, move them there from the dat directory yourself. rumors can
be created manually be entering "makedefs -r", data by entering
"makedefs -d".

Make sure the files NetHack1.tib and NetHacko.tib made it to your game
directory. Copy them from src to the game directory yourself if
necessary.

Make sure the files defaults.nh and termcap made it to your game
directory. If not, go to sys\share and copy NetHack.cnf to
your game directory as defaults.nh. The name in previous versions was
nethack.cnf, but the CNF extension conflicted with the MS Windows
speed-dialer, making the file hidden on many machines.

If you changed your build settings to include TERMCAP support, copy
termcap to your game directory.

Also, make sure the file msdoshlp.txt made it to your game directory.
If it didn't, move it from sys\msdos to your game directory
yourself.

10. In your game directory, review the settings in defaults.nh and adjust
them according to your style of play.

11. Play NetHack. If it works, you're done!

Appendix A - Building the "official binary"

If you wish to build a copy of NetHack identical to the one that
the pc team distributes, simply do the following:

The 32-bit Protected Mode DPMI version built with 32-bit djgpp
compiler V2.03 or greater, make no changes to any of the defines and use
the Makefile.GCC as distributed, and as moved in step 3.

Paths below are relative to the top of your unpacked
NetHack source distribution:

md \nethack\binary (must match Makefile)
cd sys\msdos
setup GCC
cd ..\..\src
make install


Make sure the following files have been converted from the
unix style "^J" end of line, to the msdos style "^M^J":
license, defaults.nh.

Place all the files in a clean directory and test.

Appendix B - DJGPP Compiler (gcc ported to msdos)

If you have a 386 or better machine, you are in luck. You can compile
NetHack without spending money on a compiler. DJGPP is available free
from many archive sites.
At the time of this release in April 2002, the URL
http://www.delorie.com/djgpp/zip-picker.html/
had information on how to obtain djgpp and what pieces to get.
Be sure to pick up djgpp v2gnu/fil41b.zip to get ls.exe and
touch.exe, since the Makefile uses them by default (or change
the Makefile to use alternatives).

Special note for Windows 2000 / Windows XP users: You must have a
recent djgpp distribution for the build process, and the generated
executables to work properly on those platforms.

Setting up DJGPP is more than adequately explained in the documentation
that comes with it. Be sure to pick up the yacc and flex built with
DJGPP if you intend to do any modification of the special levels or
dungeon compilers. They should be available at the same place you got
djgpp.

The latest version of djgpp, V2.03 with the most recent refresh
will produce a binary that will run under Microsoft Windows, or any
other DPMI provider. djgpp also comes with a DPMI provider called CWSDPMI.
Place CWSDPMI.EXE in your path and it will be used in the absence of any
other DPMI provider.

If you want to use the built-in DJGPP screen routines, uncomment
SCREEN_DJGPPFAST in pcconf.h (the default for djgpp).

Appendix C - Additional Notes

1) Save files and bones files from versions of NetHack prior to 3.4.0 will not
work with this NetHack. Don't bother trying to keep them.

2) To install an update of NetHack after changing something, type 'make'
for DJGPP from the src directory. If you add, delete, or reorder monsters or
objects, or you change the format of saved level files, delete any save
and bones files. (Trying to use such files sometimes produces amusing
confusions on the game's part, but usually crashes.)


Appendix D - Contacting the Development Team

If you discover a bug and wish to report it, or if you have comments
or suggestions we recommend using
our "Contact Us" web page at:
http://www.nethack.org/common/contact.html

If you don't have access to the web, or you want to send us a patch
to the NetHack source code feel free to drop us a line c/o:
DevTeam (at) nethack.org

nethack-3.4.3/sys/msdos/Makefile.BC 0100644 0000000 0000000 00000177310 07764735041 015551 0 ustar root root # SCCS Id: @(#)Makefile.BC 3.4 2002/03/17
# Copyright © Yitzhak Sapir, 1999-2002.
# NetHack may be freely distributed. See license for details.
#

# PC NetHack 3.4 Makefile for Borland C++ 3.1 and 4.5.
#
# Nota Bene: Before you get to here you should have already read
# the Install.dos file located in the sys/msdos directory.
# Additionally, you should run this makefile with the -N
# Microsoft Compatibility option.
#
# This Makefile is for use with Borland C++ version 3.1 and 4.5, but might
# also work with more up to date versions.
#
# This Makefile is specific to Borland's MAKE which is supplied with the
# compiler. It supports only one overlay management facility - VROOMM.
# (This Makefile won't work with make45l or NDMAKE)


Добавлено 26.12.2009, 17:29:

Вот, наконец-то нашёл!!! Смотрите именно этот, а не постом выше, спойлер!
Instructions for compiling and installing
NetHack 3.4.3 on a Windows CE or PocketPC system

NetHack may be freely redistributed. See license for details.
========================================================================
Instructions for compiling and installing
NetHack 3.4.3 on a Windows CE or PocketPC system
========================================================================
Last revision: $Date: 2003/10/14 01:31:21 $

Credit for the porting of NetHack to Windows CE goes to Alex Kompel who
initially developed and contributed the port.

In order to build NetHack for Windows CE, you need *both* of the following:

o A copy of Microsoft Visual C V6.0 SP3 or later. Things may work with
an earlier version of the compiler, but the current code has not been
tested with an earlier version.
o Embedded Visual C++ 3.0 or later


FIRST STEP:

The first step in building NetHack for Windows CE is to execute
sys/wince/cesetup.bat.

From the command prompt:
cd sys\wince
cesetup

From a Windows explorer window:
double-click on cesetup.bat

A "wince" directory will be created off the top of the NetHack source
tree, and a Microsoft embedded C workspace file will be placed in the
top of the NetHack source tree.

------------
| BUILDING |
------------

Boostrapping the build process on Windows NT/2000/XP

1. With the Visual C++ 6.0 tools in your path,
Run "nmake /f bootstrp.mak" from the wince folder.

Compiling

2. Start the Embedded Visual C IDE. In the Embedded Visual C IDE
Menus, choose:
File | Open Workspace

3. Set up for the build.

o In the Visual C "Open Workspace" dialog box, navigate to the top
of your NetHack source directory tree.

In there, highlight "wince.vcw" and click on Open.
Once the workspace has been opened, you should see the following
list in the Visual C selection window:
+ nethack_hpc files
+ nethack_palm_pc files
+ nethack_pocket_pc files
+ nethack_smartphone files

o On the Embedded Visual C menus, choose:
Build | Set Active Platform
Select the platform that corresponds to your device:
Palm-size PC 2.11 - palm size PC running Windows CE version 2.11
Pocket PC - palm-size PC running Windows CE 3.0 and higher (PocketPC)
H/PC Pro 2.11 - handheld computers running Windows CE 2.11 anf higher
Smartphone 2002 - Microsoft SmartPhone device

o On the Visual C menus again, choose either:
Build | Set Active Configuration
where configuration is one of the following (make sure it matches the platform
you have selected):
nethack_hpc - Win32 (WCE MIPS) HPCRelease - H/PC Pro 2.11 MIPS processor release executable
nethack_hpc - Win32 (WCE x86em) HPCDebug - H/PC Pro 2.11 x86 emulation debug executable
nethack_hpc - Win32 (WCE ARM) HPCRelease - H/PC Pro 2.11 ARM processor release executable
nethack_hpc - Win32 (WCE SH3) HPCRelease - H/PC Pro 2.11 SH3 processor release executable
nethack_hpc - Win32 (WCE x86em) HPCRelease - H/PC Pro 2.11 x86 emulation release executable
nethack_hpc - Win32 (WCE SH4) HPCRelease - H/PC Pro 2.11 SH4 processor release executable
nethack_palm_pc - Win32 (WCE MIPS) PalmPCRelease - Palm-size PC 2.11 MIPS processor release executable
nethack_palm_pc - Win32 (WCE x86em) PalmPCDebug - Palm-size PC 2.11 x86 emulation debug executable
nethack_palm_pc - Win32 (WCE SH3) PalmPCRelease - Palm-size PC 2.11 SH3 processor release executable
nethack_palm_pc - Win32 (WCE x86em) PalmPCRelease - Palm-size PC 2.11 x86 emulation release executable
nethack_pocket_pc - Win32 (WCE MIPS) PocketPCRelease - Pocket PC MIPS processor release executable
nethack_pocket_pc - Win32 (WCE ARM) PocketPCRelease - Pocket PC ARM processor release executable
nethack_pocket_pc - Win32 (WCE x86em) PocketPCRelease - Pocket PC x86 emulation release executable
nethack_pocket_pc - Win32 (WCE x86em) PocketPCDebug - Pocket PC x86 emulation debug executable
nethack_pocket_pc - Win32 (WCE SH3) PocketPCRelease - Pocket PC SH3 processor release executable
nethack_smartphone - Win32 (WCE ARM) SPhoneRelease - Smartphone 2002 ARM processor release executable
nethack_smartphone - Win32 (WCE x86em) SPhoneDebug - Smartphone 2002 x86 emulation debug executable

Building

4. Start your build.

o On the Embedded Visual C menus once again, choose:
Build | Build nethackm.exe
This starts the build. It is likely that the IDE message window
where you are doing the compiling will be occupied for a while.
Notes:

o You may get a bunch of warnings regarding missing include files in the
beginning of the build process - ignore them. For some reason the tool
that produces these messages ignores preprocessor directives. The actual
build will go just fine.
o Sometimes the compiler chokes on do_wear.c Ignore that - let the build
finish. Then run it again - it will compile just fine. (Seems to be some
sort of bug in EVC++)

Transfer

5. Transfer the files and executables to your handheld by extracting the
files into some folder on the CE device - that should do it.


Notes

If you want to use IBMGraphics make sure that you have a proper
font installed on the device that supports OEM character set
(for example, Lucida Console)


PROBLEMS


If you discover a bug and wish to report it, or if you have comments
or suggestions we recommend using our "Contact Us" web page at:
http://www.nethack.org/common/contact.html

If you don't have access to the web, or you want to send us a patch
to the NetHack source code feel free to drop us a line c/o:
DevTeam (at) nethack.org

Happy NetHacking!





Реп: (3)
скоро на рус игра будет?



Реп: (114)
ждем, надеемся... очень хочется русика...



Реп: (158)
The contents of onames.h is generated automatically during compile-time by makedefs from the data in objects.c and artilist.h
In util/makedefs.c is the source for a program called makedefs. When you build a copy of NetHack, it uses makedefs to generate date.h, onames.h, pm.h, vis_tab.h, and vis_tab.c. This explains why those files are missing from an unbuilt copy of the source code.

In the Unix Makefiles, makedefs is called from the Makefiles in the src and util directories.

makedefs accepts the following commandline parameters:

* -o creates onames.h
* -d creates the database
* -e creates the dungeon.pdf (from dungeon.def)
* -m creates monstr.c
* -v creates date.h and options-file
* -p creates pm.h
* -q creates quest-file quest.dat from quest.txt
* -r creates rumors
* -h creates oracles from oracles.txt and adds one special oracularity defined in makedefs.c itself
* -z creates vis_tab.h and vis_tab.c (vision lookup tables)


вроде бы все понятно, надеюсь переводить не надо?



Реп: (2)
Дома попробую скомпилить.

Сообщение отредактировал krink - 26.01.10, 14:59



Реп: (149)
krink,
уж попробуй, добрый человек)



Реп: (2)
Стандартные файлы великолепно компилятся. Если все делать по инструкции. ;)
1. Распаковать исходники.
2. Распаковать проект для pocketpc (в нем папка sys, ее кидать в папку проекта, там уже есть папка sys).
3. Перейти в sys/wince
4. Тут есть описание что делать (Install.ce)
5. Запустить батник (он тут один)
6. Перейти выше\выше\wince\
7. выполнить команду nmake /f bootstrp.mak (тут правда возникнет затык, т.к. это надо запускать с параметрами среды vc, если поставили тот VC, который указан в описании - 6, то делаете ярлык примерно такого содержания: %comspec% /k ""C:\Program Files\Microsoft Visual Studio\VC98\Bin\VCVARS32.BAT"" x86 И запускаете его, у вас будет командная строка, переходите в папку NetHack\wince и даете команду nmake - она теперь сработает.
8. Эта команда соберет инструменты для генерации ресурсов и сгенерит их.
9. Запускаете Embedded Visual C++ 3.0 открываете в нем проеект (NetHack\wince.vcb)
10. Выбираете платформу (Build->SetActivePlatform)
11. Выбираете конфигурацию (Build->SetActiveConfiguration)
12. Компилите (build->builld nethackm.exe).

ЗЫ: Только что проверил - на моем КПК запустилась, так что давайте файлы с переводом - проверю...

Сообщение отредактировал krink - 26.01.10, 21:35



Реп: (2)
Козырь,
Можно вопрос, а ты что именно переводил? А то твои файлы не распаковываются - неизвестный формат. Ну т.е. rar распаковывается, а вот тот архив, что внутри - tar нет. Видимо ты tar файл правил, а его надо распаковать.
Вытащил пару кусков текста из перевода, проверил, вот результат:
Прикрепленное изображение


Да, если переводить только квесты, и т.д (т.е. то, что лежит в папке dat), то повторно компилить программу не надо, нужно только перекомпилить ресурсы. А вот если лезть в Сишный код, и делать перевод и там - то тогда придется компилить.

Сообщение отредактировал krink - 26.01.10, 22:44



Реп: (2)
Вот что пока получается. Устанавливается простым копированием файлов из архива.

Прикрепленные файлы

Прикрепленный файлNetHackRus.rar ( 927.21 КБ )



Реп: (290)
спасибо немного погамал, английского конечно еще много, но в целом получилось хорошо



Реп: (149)
EgOrrr,
Это - пока только начало.
да, и просьба в этой ветке пока обсуждать весомые проблемы, перевода пока так мало, что он ещё не готов к серьёзной обкатке.

K
Русская версия теперь находится в шапке под спойлером.
Замечания и пожелания к переводу пишите в QMS или в личные сообщения.


Сообщение отредактировал Козырь - 30.01.10, 13:21



Реп: (149)
Очередное обновление русской версии игры. Ставится обычной распаковкой файлов в папку на кпк.
Перевод уже чувствуется во всех областях игры, но английский язык пока тоже присутствует во многом. Вещи и монстры пока английские.
Есть небольшая проблемка - названия монстров пишутся с маленькой буквы в начале строки, но это совершенно не критично. Похожее - с некоторыми фиксированными сообщениями.
Прикрепленный файлpocket_hack_rus.rar ( 962.52 КБ )

Немного поиграл сам, чтобы найти и исправить ошибки, но всё, конечно, исправить трудно.
В некоторых местах, если будет совсем уж несогласующийся с вашими действиями перевод - напишите в ЛС или в QMS. Просто при переводе я понятия не имел, в каком месте игры это встретится и поэтому перевёл дословно, не подгоняя ни под что.

Вот. А, и ещё:
Если вы хотите сохранить свои рекорды от прошлых игр - оставьте файлы record и logfile, переписав поверх только файлы из архива. Так же можно перенести их из старой папки с игрой в новую. (Скажем, я год играл в английскую версию, сделал кучу персонажей, поставил рекорд по очкам в 100000, перенёс в папку с русской версией - и всё сохранится)

Похожее можно наверняка сделать и с файлами "останков" (Когда ваш персонаж погибает, другой персонаж, созданный вами, может наткнуться на могилу того, старого, со всеми вещами и деньгами. Весьма полезно и приятно спуститься вниз на 15 уровней и найти вещи прошлых путешественников, которые вам весьма пригодятся).




Реп: (1993)
Козырь @ 9.2.10, 14:41 *
Немного поиграл сам, чтобы найти и исправить ошибки

на скрине в шапке ошибка :blush:



Реп: (149)
Danusha,
Знаю, она исправлена в этой версии игры :D
А, пардон - на скрине 2 ошибки. Теперь исправил и вторую, тогда скоро выложу новую версию.

Сообщение отредактировал Козырь - 10.02.10, 17:27



Реп: (149)
Новое обновление для русской версии, ставится простой распаковкой. Или, если у вас уже есть эта игра на кпк, ставите в ту же папку, согласившись на замену файлов. Это даст вам сохранение рекордов и сэйвов. Исправлено несколько несоответствий в переводе, которые я заметил. Плюс продвинулся основной перевод. Теперь многие надписи (внутриигровые) - на русском языке.
"ad aerarium" - на латыни "к сокровищам" или что-то около этого, переводить не стал, но знайте это, пригодится ;)
При тестировании один раз у меня завис кпк, чего ни разу при 300+ персонажах в этой игре у меня не случалось. Надеюсь, это было связано с аппаратом, а не с самой игрой, но если у кого-то ещё это обнаружится - отпишитесь, пожалуйста.
Прикрепленный файлNetHackRus.rar ( 967.23 КБ )


Сообщение отредактировал Козырь - 14.02.10, 14:19



Реп: (0)
Уважаемым переводчикам огромный респект и уважуха за титанический труд. Игра всех времен и народов!
Позвольте предложить вашему вниманию архивчик найденный мною блуждая по просторам и-нета: наиболее полный перевод НетХака на русский. Версия, правда, под виндозу, но в архиве есть и исходники, на сколько я понял. Посморите, пкапайтесь, вдруг что найдется полезного что поможет продолжить переводить сию замечательную гаму :)

Прикрепленные файлы

Прикрепленный файлnethack_3.4.3_ru.0.3.zip ( 2.13 МБ )


Сообщение отредактировал Don_Hose - 18.02.10, 14:49


Полная версия   Текстовая версия

Помощь   Правила

Сейчас: 02.03.24, 15:39